Wednesday, January 5, 2011

sEtory : Tiada Tajuk

Aku berjalan ditepi sebuah perigi buta sambil menghirup udara yang mungkin segar unrtuk digunakan dalam proses respirasiku...walawbagaimanapun,sambil  berjalan..mata harus di cuci. memang ramai manusia yang datang dan pergi di kawasan perigi buta tersebut,mungkin atas faktor kecantikan alam semula jadi yang terdapat disana..tapi,apa keperluan perigi buta disitu??

sedang asyik memandang seekor biri-biri yang perasan 'hot' sedang meragut rumput,tiba-tiba..
"pheeeewiiiiiit!!..oitt!!"...
laungan menjengkelkan itu menyapa aku dari belakang. aku memalingkan wajahku,ternampak Sang Arnab sedang girang sambil terlompat-lompat menuju ke arahku...ahh..rupanya arnab tak sedar diri ni!
"berani kau panggil aku ??!"..
aku mengexpresikan wajah marahku terhadapnya...
"oii..Saju..sini la...!!"..suara itu terus memanggil..aku berpaling semula dari pandanganku..dan yang pasti..bukan Sang Arnab tadi!
"da lama lu datang sini??"..
Ohh..Encik Donat ni rupanya yang melakukan gangguan konsentrasi aku..salahkan Sang Arnab pula.
"baru je..tak sampai sejam,dalammmm(sambil tengok jam)...59 minit la.."
"owh..dah nak dekat sejam dah..lu buat apa kat sini??"
"soalan bonus ka??..release tension la..."

sedang asyik berborak-borak dengan Encik Donat tiba-tiba...DUSH!!!DUSH!!..BOOMM!!!.
Aku dan Encik Donat begitu terkesima dengan bunyi tersebut. Semua pengunjung terkejut dengan riak buruk dan mulut ternganga. Kelihatan dua makhluk seperti manusia sedang beradu kekuatan..aku mengamati wajah mereka berdua. Ohh,Shinbe dan Shizuka rupanya..masing-masing mengeluarkan kuasa super power mereka dengan kelajuan 50kaki sesaat. Haahh!,dua beradik kembar yang sentiasa bergaduh dan menyusahkan orang lain. Dasar anak-anak Shrek!! Langsung tiada jati diri.
Aku dengan perasaan takut-takut marah,memberanikan diriku mara ke arah mereka berdua.
"cukuplah!!"
Launganku menghentikan pertarungan mereka berdua,mereka saling berpandangan dan terus menumpukan mata tajam mereka ke arahku. Perlahan-lahan Shinbe dan Shizuka datang ke arahku ala-ala gangster Kampung Pinang Sebatang dengan muka 'rock' mereka. Aku merasakan rembesan hormon adrenalin dalam badan aku meningkat dengan serta merta,aku coba berlagak tenang. Dalam masa 5 saat lagi,mereka tepat di depan aku!

Air liur yang tekumpul kutelan laju-laju tapi wajahku masih menghasilkan riak wajah yang sama.Mereka di depan mata!
"Bro Saju,lama tak jumpa..buat apa kat sini???"
Nafas yang kutarik dalam-dalam ku lepaskannya penjang-panjang..cis!soalan itu je tapi cukup meningkatkan degupan jantungku dari 83detik/seminit ke 500detik/seminit. Tapi soalan sama!. Kenapa tak tanya bila aku akan menikah,bila aku nak pegi Paris,apa yang aku buat dekat rumah Shin Chan anak Mak Jah semalam....huh!

Belum sempat menjawab pertanyaan Shinbe,Encik Donat sudah memberikan jawapannya. Aku meminta diri kerana ada urusan dunia yang perlu diselesaikan.Ya,menulis kisah hari ini. Aku melambaikan tanganku kepada Sang Arnab tadi, ia begitu gembira sekali meyambut lambaian tanganku. Tiba-tiba aku terhantuk sesuatu dengan kekuatan 5 Scala Richter,oh,tiang bendera Jepun rupanya..nasib baik selamat..nyaris-nyaris menukarkan destinasiku ke dalam perigi buta tersebut,hati kecilku berbisik.."aku belum kahwin lagi!!"  ahh!..ni semua salah Sang Arnab! Bedebah! dengan benjol dikepala..aku pun berlalu...
TAMMAT

aku nak sambung makannn....

Nota tokok tambah:
thank you for wasting your time on this stupid story.

Ahad,19 Disember 2o1o
11:59pM

No comments:

Drama FYP

Sedang melalui hari-hari last sebagai siswi undergraduate kat UTeM dan bakal tempuh lasttt exam!(sem khas) I'm a silent person with s...