Thursday, February 17, 2011

Install Cinta kasih (Copy/Paste)


Costumer Service (CS) : Ya, ada yang boleh saya bantu?
Pelanggan (P) : Baik,setelah pertimbangkan, saya ingin menginstall  cinta kasih. Bolehkah anda memandu saya menyelesaikan prosesnya?
CS : Ya, saya dapat membantu anda. Anda bersedia melakukannya?
P : Baik, saya kurang mengerti tentang teknik-tekniknya, tetapi saya bersedia untuk menginstall nya sekarang. Apa yang harus saya lakukan dahulu?
CS : Langkah pertama adalah membuka HATI anda. Tahukah anda di mana HATI anda?
P : Ya, tapi ada banyak program yang sedang aktif. Apakah saya tetap boleh menginstallnya sementara program-program tersebut aktif?
CS :  Program apa saja yang sedang aktif?
P : Sebentar, saya lihat dulu, Program yang sedang aktif adalah SAKITHATI.EXE, TAKYAKIN.EXE, DENDAM.EXE dan BENCI.COM.
CS : Tidak apa-apa. CINTA-KASIH akan menghapuskan SAKITHATI.EXE dari sistem operasi anda. Program tersebut akan tetap ada dalam memori anda, tetapi tidak lama kerana akan tertimpa program lain. CINTA-KASIH akan menimpa TAKYAKIN.EXE dengan modul yang disebut PERCAYADIRI.EXE. Tetapi anda harus mematikan BENCI.COM dan DEMDAM.EXE. Program tersebut akan menyebabkan CINTA-KASIH tidak terinstall secara sempurna. Dapatkah anda mematikannya?
P : Saya tidak tahu mematikannya. Dapatkah anda membantu saya?
CS : Dengan senang hati. Gunakan Start Menu dan aktifkan MEMAAFKAN.EXE. Aktifkan program ini sesering mungkin sampai BENCI.COM dan DEMDAM.EXE terhapus.
P : Okey,sudah. CINTA-KASIH mulai diinstall secara automatik. Apakah ini wajar?
CS : Ya, anda akan menerima isyarat bahawa CINTA-KASIH akan terus diinstall  kembali dalam HATI anda. Apakah anda melihat isyarat tersebut?
P : Ya. Apakah sudah selesai diinstall?
CS : Ya, tapi ingat bahawa anda hanya menpunyai program dasar saja. Anda perlu mulai menghubungkan HATI yang lain agar untuk mengupgradenya.
P : Oops. Saya mendapat isyarat error . Apa yang harus saya lakukan?
CS : Apa Isyaratnya?
P : 'ERROR 412 - PROGRAM NOT RUN ON INTERNAL COMPONENT' - apa ertinya?
CS : Jangan khuatir. Itu masalah biasa. Ertinya, program CINTA-KASIH diset untuk aktif di HATI eksternal tetapi belum dapat aktif dalam HATI internal anda. Ini adalah salah satu kerumitan pemograman, tetapi dalam istilah non-teknik ini bererti anda harus men-'CINTA-KASIH'-i mesin anda sendiri sebelum men-'CINTA-KASIH'-i orang lain.
P : Lalu, apa yang harus saya lakukan?
CS : Dapatkah anda klik pulldown direktori yang disebut 'PASRAH'?
P : Ya, sudah.
CS : Bagus. Pilih fail-fail berikut dan salin ke direktori 'MYHEART' MEMAAFKAN-DIRI-SENDIRI.DOC, dan MENYEDARI-KEKURANGAN.TXT. Sistem ini akan menimpa fail-fail konflik  dan mula memperbaiki program-program yang salah. Anda juga perlu mengosongkan Recycle Bin untuk memastikan program-program yang salah tidak muncul kembali.
P : Sudah. Hei! HATI saya terisi fai-fail baru. SENYUM.MPG aktif di monitor saya dan menandakan bahawa DAMAI.EXE dan KEPUASAN.COM disalin ke HATI. Apakah ini wajar?
CS : Kadang-kadang. Orang lain mungkin perlu waktu untuk mendownloadnya. Jadi CINTA-KASIH telah terinstall dan aktif. Anda harus mampu menanganinya dari sini. Ada satu lagi hal yang penting.
P : Apa?
CS : CINTA-KASIH adalah freeware. Pastikan untuk memberikannya kepada orang lain yang anda temui. Mereka akan share kepada orang lain dan seterusnya sehingga anda akan menerimanya kembali. =)



Sweet kan??


Nota tokok tambah:
-To all my lovely friends =) Gudluck ek for ur result!
-Pastikan lu org install  Antivirus  juga dalam HATI tu..gune Kaspersky ,Avast,McAfee or  Newton Antivirus pun okay..
-Quote kot:
Tak harus kita bersedih
bila ada sesuatu yang kita ingini tidak tergapai.
Tak harus menyesal
ketika impian kita ternyata bukan milik kita.
Tak harus kecewa
saat ada sesuatu hilang dari kita.
Tak harus luka bila harapan tak terwujud.
Tapi...memang kita sedih kalau result SPM hanco! 


Rabu(Wednesday),16 Februari 2o11
9:50 aM

No comments:

Drama FYP

Sedang melalui hari-hari last sebagai siswi undergraduate kat UTeM dan bakal tempuh lasttt exam!(sem khas) I'm a silent person with s...